Smukfest CPH

IMG_4712

Danmarksturen var såpass heftig at jeg ikke har kommet meg helt før nå. Med tre timers søvn pakket jeg bagen og dro til København for et døgn. Reisepartner Barry (0 timer søvn, 4 kopper kaffe) og jeg ankom Kastrup før klokken åtte om morgenen og fikk beskjed om å ta oss en kaffe og nyte solen i København litt. Vi var såpass trette at vi hang i hotell-lobbyen i et par timer mens vi ventet på de resterende festivalgåerne.

IMG_4717

IMG_4766

Vi partnet opp med gutta fra Lillestrøm; Tony og Fredrik. Mens danskene pratet med poteter i halsen smilte vi, nikket og tok i mot kontanter. Det var ikke direkte feil.

IMG_4738

IMG_4726

I Danmark ble vi vertet opp med tidenes lunsj, god stemning på festival, enda mer mat og drikke og litt dansk musikk. At jeg sovnet klokken tre om ettermiddagen var ikke noe stort sjokk.

IMG_4813

Med en time på, well – ikke akkuratt puten, men du vet – var jeg klar for videre festivalering. Vi fikk mer mat, snack og ble litt kjent med danskene via allsang. Det fungerte ganske bra. Vår lille gruppe storkoste seg skakk ihjel!

IMG_4834

Da klokka slo 23 var det på tide å komme seg tilbake til hotellet. Her stod vår vert Johny klar på hvert eneste hotellrom for å ønske oss en god natt, samtidig som han informerte om frokosttidene. Dette var bare delvis skummelt når man åpnet døren til et helt mørkt hotellrom etter en veldig lang dag.

IMG_4854

Neste morgen var det tilbake til Bergen, men ikke uten en tur innom Bang & Olufsen-butikken. Alt i alt; Smukfest – ikke bare en fest for dansker!

